Jobb jobb jobb.

Hur kommer det sig att det är så jävla svårt att få jobb egentligen?
Det räcker verkligen inte med att man gått klart gymnasiet och har slutbetyg och även om man lägger sina kort rätt är det ändå inte säkert att man får jobb.

Det har ju även blivit så att det är bemanningsföretagen som ger anställning till de större företagen.
exempelvis hos Scania. Om du vill ha jobb via bemanningsföretag så är det vissa som kräver att du är skuldfri.
Vilket jag tycker säger emot sig självt. Hur ska man kunna betala av sina skulder om man inte kan få jobb så att man kan betala? Tycker det är jävligt sjukligt att det får vara så...  vet inte vad ni tycker ?


Idag har jag iallafall varit på anställningsintervju på en grill i vällingby. Så får jag det blir det att pendla en och en halv timme varje morgon. Inga problem för min del så länge det är ett okej jobb och lönen tilltalar mig.
Så nu håller jag alla tummar och tår för att jag ska få det här jobbet, får veta ikväll om jag får det eller inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0