Torskfilé i ugn!

Idag blev det Torsk! Var ett tag sen jag åt eller lagade fisk. Sist jag gav mig på det, lev det katastrof, så har varit lite halv nojjig när det gäller fisk.
Men idag lyckades jag verkligen! :D
Gott som Fasiken blev det faktiskt!
2 - 4 portioner
400g torskfilé (fryst)
1 gul lök
1 tomat
ca: 10 cm purjolök
3 vitlöksklyftor
1/2 rödlök
5 dl creme fraiche
1 liten creme bonjour gräslök
Färsk persilja i kruka
1 citron
salt & peppar


Tillagning
Börja med att sätta ugnen på 175 grader
Skär löken i tunna halva skivor och tomaten i klyftor.
Skär sedan vitlöken i tunna skivor och likaså purjolöken.
Lägg sedan torsken i formen och strö på vitlöken.
Tillsätt resten av grönsakerna och lägg dem jämt i formen.
Pressa en halv citron över allting och strö på salt och peppar efter smak :)
Ställ in formen i ugnen och låt stå i ca 15 minuter.
Under tiden så blandar vi överdraget :)

Då är det bara att blanda creme fraichen med creme bonjour, salt & peppar och lite persilja.
Blanda så att det blir så lite klumpar som möjligt och så att det blir jämt och fint :)
När fisken varit i ugnen i 15 minuter är det bara att hälla överdraget i formen och ställa in i ugnen i ca 10 -15 minuter till.


Servera med kokt potatis eller valfritt tillbehör, en sallad kanske? Och citronklyfta!
I mitt fall blev det en hemlagad potatismos :)
Bon Apetit! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0