pappersarbete

Ja det är ju den där tiden på månaden då alla papper ska in.
Det är lite ev ett helvette att få ihop allting så att allt stämmer. Men hey! vad ska jag göra har inte så mycket val.
För jag är en parasit som lever på samhället och inte kan betala min hyra annars.
Blir alltid så himla sne de här dagarna och jag känner verkligen hur magen sätter igång och säger NEJ NEJ NEJ!
Det liksom knyter sig och bubblar och vänder sig på samma gång.
Min oro för att inte kunna betaöa hyran i tid är enorm.
Varken försäkringskassan eller min soc tant bryr sig väll om det.
Som om de inte har viktigare saker för sig än att faktiskt bry sig om människor.
Låter det inte konstigt? Att de säkerhetslinor vi har i vårt samhälle som finns för att vi ska klara oss och komma ut helskinnade på andra sidan... Faktiskt inte bryr sig ett piss om varken dig eller mig?

Ska ta och skriva ut mitt kontoutdrag nu och sen blir det la en promenix till socialkontoret!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0