To be perfect

Satt på toa nyss.
och funderade lite.
På idealen som finns på oss alla idag.
På hur vi alltid ska vara perfekta.
Och det är väll inget nytt i någons öron, men ändå.

Så Funderade jag lite till.
Av någon anledning så skyller vi på idealen som är uppsatta från modet.
Modet säger åt oss hur vi ska se ut.

Men å andra sidan, så väljer man ju själv, och vad är det egentligen som gör att vi väljer att följa idealen?
Jo för att vi vill må bra.
Vi vill känna oss vackra, och vi vill kunna göra allt i livet som hör skönheten till.
Vi vill kunna känna oss självsäkra, kunna ha fina kläder och få blickar på oss när vi går på stan.

Vad jag vill säga är att vi är dem som sätter upp idealen för oss själva.
Och Jag tror fortfarande på skönhet innifrån men utsidan måste också få visa vilken fin insida vi har.

Om vi tycker att vi är vackra så är vi det.
Vi gör oss till det vi vill att vi ska vara.


Vet inte om det är lite osammanhängande men klockan är fem på morgonen och jag är trött haha :)
Så nu ska jag ta och sova, så tobbe inte missar sitt tåg imorgon!
Natti natti<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0